18 Kasım 2008 Salı

Yazılım

YAZILIM

Bilgisayar donanımının iş yapabilmesi için belirli bir mantık çerçevesinde yazılmış komut toplulukları yani programlara yazılım denir. İki tür Yazılım vardır:

1. Sistem Yazılımları: İşletim sistemleri, Antivirüs programları gibi yazılımlar bu gruba girer. İşletim sistemleri bilgisayarı işleten sitemdir. Yani biz bilgisayarı işletim sistemi sayesinde açarız ve onu sayesinde dosya kopyalama, yazı yazma, resim yapma , dosya silme, yazıcıdan çıktı alma gibi işlemleri yaparız. İşletim sistemi çekirdek yazılımdır. Diğer bütün programlar işletim sistemi üzerinde çalışır. İki tür İşletim sistemi vardır:

a-) Çok kullanıcılı İşletim sistemleri: Aynı anda birden fazla kişinin bir ağ ortamında kullandığı işletim sistemleridir. Linux, Unix, Novel, Windows NT, Windows 2000 gibi işletim sistemleri çok kullanıcılıdır. Genelde şirketlerde kullanılır.

b-) Tek Kullanıcılı İşletim Sistemleri: Aynı anda sadece bir kişinin kullanımına izin veren işletim sistemleridir. Dos, Windows 3.1, Win 95, Win 98, Win Me, Win XP Home Edition gibi işletim sistemleri tek kullanıcılı işletim sistemleridir. Genel olarak ev kullanıcılarının kullandığı işletim sistemidir.

2. Uygulama Yazılımları: Günlük hayatta yaptığımız Yazı Yazma, resim yapma, fak çekme, Hesap işleri gibi işleri bilgisayar ortamında yapmanızı sağlayan ve işinizi kolaylaştıran programlardır. Örneğin Windows altında çalışan hesap makinesi, paint resim programı, word kelime işlem programı, Excel tablolama programı uygulama programıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder